Glad midsommar, i efterskott!

Heeej, jag har varit riktigt kass på att uppdatera min blogg det sista, men att ha valp och jobba samtidigt tar mycket tid:)

  Jag har nu börjat jobba i Fiskaffären i Läjet, och Björn har varit sjukskriven och varit hemma med Fritz!
Nästa vecka blir lite knasig för Fritz, nu ska både jag och Björn jobba, då Björn måste vänta lite med att ta semester. Så länge som möjligt, så han kan stanna med Fritz. Jag är ledig måndagar, så jag ska ha hand om pyret då, sen ska Stina passa honom på tisdag. Resten av veckan är inte riktigt bestämd än, min morsa ska också ta honom någon dag.
  
Mamma är helt galen i Fritz, jag tror att mina föräldrar ljugit för mig om att de är allergiska mot pälsdjur hela mitt liv, för inte märks det något av någon allergi inte, och de älskar vovven! Och han är galen i mamma och pappa också, såklart mina syskon också.. Pappa ringde precis och undrade när Fritz skulle komma och hälsa på igen, haha.. Och sa att jag skulle berätta för Fritz att gammelfarfar köpt en present till honom:) Får se senare när vi kommer dit vad det är han har köpt=) Vi ska dit och grilla ikväll!

Fritz är så duktig, han lär sig mer och mer saker. Sitta ner innan man får mat, sitta ner på dörrmattan så man kan få på honom kopplet.. Han går mycket bättre i kopplet nu, och har börjat lära sig lite konster.. Sitt, ligg, tass! Vi har provat "sök" också, det tyckte han var riktigt roligt och går o kollar om det finns mer godis lite då och då.. :)

Nytt ben har han fått, det kan han knappt bära själv.. Han får dra det på golvet:)





Ny bädd har han också fått, den gillar han.. Ibland



Såhär kan man sova!




Fritz gillar att åka bil, precis som sin (hund-)pappa



Kommentarer
Postat av: kloning

Han va jätte go när vi var och hälsade på! :) bra jobbat med koppel träningen. Tror fedd som inte gillar hundar har blev omvänd när han fick se fritz hehe

2009-06-21 @ 10:56:24
Postat av: Krin

Haha, jag tror han omvänder många hundhatare;) Det går ju inte att motstå honom=)

2009-06-21 @ 11:21:15
Postat av: Malin

Lika som bär!;)

2009-06-27 @ 13:59:48
URL: http://babymalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0