Jag är iaf trött!

Inatt vaknade tjockisen vid 03.00 och var pigg som ett rådjur, jag var mindre pigg men fick allt gå upp och hänga lite med honom. Trodde det bara var en kissepaus i sovandet men piggare än så var han allt! Jag tror jag fick somna om igen vid 4, härligt! Vaknade senare vid 06 tiden då Björn skulle upp och rasta honom lite innan han stack till jobbet, då blev han pigg igen och jag fick gå upp en sväng när Björn var tvungen att åka. Fick somna om igen en sväng senare och med en liten vovve som snoozer så gick jag väl upp vid 08..

Fritz träffade grannhunden för första gången och han var överlycklig, det var dock inte den andra vovven som enligt sin matte var lite anti andra hundar, men det gick bra o han fick iaf hälsa:)
  Vi provade lite koppel idag igen, det går bättre och bättre och det gäller bara att ha tålamod! Riktigt mycket tålamod!
 
Nu börjar Fritz härja runt i lägenheten också, han vågar mer och är inte lika fast vid matskålen och sovplatsen.
 Det finns ju en balkong, en dörrmatta med tofflor och skor, en boll och mattor här, det har han ju som missat;)
      Nu blir det till att hålla koll på grejerna!

Vi är ganska strikta och nogranna med att han inte får göra som han vill, tex bita i bord soffan mattor dörrkarmar och så, man känner sig elak nu, men jag tror att det är bättre att börja tidigt! Har hört att man får vara tråkig och strikt i  början, han får ju kul på annat sätt.
Leksakerna är ju till för att lekas med! Lejonet är favoriten just nu..

Har ni några valptips så skriv gärna några rader!

Nu sover lillkillen igen och jag har äntligen fått i mig lite frukost mellan lek och härjstunderna.
 So long

Det här är Fritz mamma, hon är Leonberger med några procent Berner sennen (vet dock inte hur mycket)Det här är Fritz pappa, han är renrasig Berner sennen och är stooor..Här är några av hans syskon, de var 7valpar i F-kullenDen bruna kunde vi också valt, men han var inte lika bra som FrizzeVilda var dom iaf:)
Det här är Fritz syster, om jag inte minns fel:)Här är några av valparna och en av uppfödarens andra hundar. Hon är ganska lik mamma-FritzFörsta kortet på FritzonFritz bror, som vi inte valde:P

Kommentarer
Postat av: Björn

den lille lille vovven!

2009-06-08 @ 16:39:11
Postat av: Malin

Heja Fritz !! :D Han ska lära sig o veta hut från början ! Om man busar får man ingen kärleeek ! :P

2009-06-08 @ 20:34:12
URL: http://crazycrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0