Hejhej!

Jag är sjukt kass på att blogga! Detta kanske inte var min grej. Men jag ska iaf försöka igen. Har ju egentligen inte jättemycket annat för mig just nu.

Nu är det bara jag o Fritz om dagarna. Jobbet på fiskisaffären är ju över och Björn jobbar bara en massa!

Men jag och Fritz har det ganska mysigt hemma! Idag har jag lärt honom lite trix..



"Vad säger sälen?" - och han gör gnyr som en säl.
"Vad säger hunden?" - och han ger ett skall.
Han är duktig, men man får tjata lite nu i början på ett nytt trix, annars fuskar han gärna:)

Andra trix vi lärt honom (mest jag;) under tiden jag missat det här med att blogga:

"Give me five"- som tass fast mycket fräckare;)

"Give me ten"- då kastar han sig upp på bara bakbenen och slår mig med båda framtassarna på händerna.

"Stanna"- detta gör vi när vi är ute och går, och säger jag stanna så ska han stå till även om jag fortsätter att gå.

"Vart är Björn?"- då letar han i lägenheten efter Björn, eller någon annan man sagt namnet på. Om det är många i rummet samtidig så vet han inte riktigt vem han letar efter, men han vet att han letar iaf:P

"Vart är kaninen?"- gick bara förr, då han till slut bet sönder kaninen så att han inte kunde leka med den längre

"Vänta.. Sök"-han älskar att leta efter saker och helst ska det vara någonting gott att äta


Jag provade göra ett hundgodis för ett tag sen, Fritz älskade det! Efter ett tag började han fisa något sjukt! Det var riktigt vidrigt! Till slut kom vi på att det var det nya godiset (torkad blodpudding) och fick sluta med det.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0